Runnea-ren hamargarren urteurrenean, Jorge García Betanzos konpainiako CEOrekin hitz egiteko aukera izan genuen, eta bere hausnarketak partekatu zizkigun afiliazio-marketinaren sektoreko hazkundearen eta ikaskuntzaren hamarkada honi buruz.
BIC Bizkaia Ezkerraldean duen egoitzatik, Runnea Europako hainbat herrialdetan egoteaz gain, duela gutxi Awin Power 100 ospetsuan ere aintzatetsia izan da, eta mundu osoan aktibo dauden milioi bat editore baino gehiagoren artean eragin handieneko 100 bazkideetako bat da.
Elkarrizketa honetan, Jorgek enpresaren mugarririk garrantzitsuenez, aurrez aurre dauden erronkez eta bere hedapena gidatu duten estrategiez hitz egin digu.
BIC: Zer egiten duzue Runnean?
Runnean hamar urte daramatzagu herri kirolariari bere beharretara egokitutako produktua aurkitzen laguntzeko eta gero non eros dezakeen adierazteko asmoa betetzen.
Sei herrialdetan egiten dugu lan: Espainian, Frantzian, Italian, Erresuma Batuan, Alemanian eta gaur egun Portugalen.
BIC: Zein izan dira Runnearen mugarri nagusiak?
Denbora izan dugu askotan akatsak egiteko, eta, azkenean, hori da kontua, eta ere gauza onak lortzeko.
Garrantzitsuena izan da gai izan garela bide egokia aurkitzeko negozioa hazteko, Runnea osatzen dugun pertsonak hazteko eta herrialde horietan guztietan jende gehiagorengana iritsi ahal izateko.
BIC: Zer esan nahi du Runnearentzat marketinean eta afiliazioan Europako 100 enpresa onenen artean dagoela onartuta izatea?
Beno, errekonozimendu bat gehiago da, ezta? Errekonozimendu guztiak gustatzen zaizkizu, izan ere, lehenago YouTubeko plakan fidatzen zarete hemen, eta hori beste errekonozimendu bat da.
Interesgarria da zu aintzat hartzea. Europako merkatuan hamar urte hauetan egin dugun lanagatik ondo ezagutzen dugula afiliazio-marketina. Afiliazio marketina ez da marketin oso ezaguna orokorrean, eta da horrela nola laguntzen diogu erabiltzaileari produktua aurkitzen eta gero non eros dezakeen. Eta horretan ari gara lanean Europa osoko hirurehun eCommerce baino gehiagorekin.
BIC: Zeintzuk izan dira aurre egin dituzun erronkarik handienak eta zer ikasi duzu hauengandik?
Etengabe ikasten ari gara. Oraintxe bertan eta are gehiago marketin digitalari dagokionez, dena aldatzen da, dena aldatuko da. Hitz egiten ari garena, orain xehetasunez hitz egiten ariko bagina zeri eta nola egiten dugun, bospasei hilabete barru, ez dizut esango, bizpahiru urte, aldatzen ariko da.
Garrantzitsuena aldaketa horietara guztietara egokitzeko gai izatea dela uste dut.
Kontua da aldaketa horiek ikusteko, horietara egokitzeko eta eboluzionatzeko gai izan behar zara adimen argitsua entrenatzera.
Erronkarik zailenak, batzuetan, pertsonak berak dira, gauden pertsonen helburuak lerrokatzeko eta askotan ziurtasun argirik ez duzun zerbaitetara bideratzeko gai izatea.
BIC: Zein dira Runnea hedatzeko hurrengo urratsak eta zein merkatu berri ari dira esploratzen?
Herrialde garrantzitsuena Espainia da oraindik. Beste herrialde batzuetan posizio hori sendotu nahi dugu. Frantzian nahiko posizio onean gaude, Alemania oso zenbaki onak ematen ari da, eta gure hedapenerako interesgarria litzateke merkatu horietan guztietan sakontzea, Espainian gauden mailan moduan.
Eta gero, paraleloan, merkatu berriak irekitzea. Pixka bat hori da jarraitzen dugun estrategia: merkatu bat irekitzea, sendotzea eta berriak irekitzen joatea.
BIC: Zer izan nahi zenuen handitan?
Bideojokoak gustatzen zitzaizkidan, beste guztiei bezala. Aldizkariak erosten nituen, ordenagailuan ibiltzea guztatzen zitzaidan ere bai: programazioarekin ere gauza txikiren bat egiten nuen. Baina gero komunikazioaren eta kazetaritzaren alderdiak ere erakartzen zidaten, nik mundu osoan zehar saskibaloiko txapelketak jarraituz joan nahi nuen, txapelketak kontatzen eta esperientziak bizi.
Eta nik uste dut hori Runnea denaren zati bat ere izan dela, kirolaren eta teknologiaren munduko komunikazioaren arteko nahasketa bat.
BIC:Zer esango zenioke ekin nahi duen norbaiti?
Bi gauza: bidea oinez egiten da, baina indar eta iraunkortasun handia izan behar da ere bai. Hau da, hau ez da, eta konparaziora eramanez, ez da lasterketa laburra, megai maratoi bat da, ultradistantzia bat.
Pauso txikiak dira, bata bestearen atzetik eman behar dituzunak, gogorra da, baina bere gauzak ere atsegingarriak ditu.
BIC: Nola lagundu dizu BICak zure ekintzailetzan?
Langileak oso jatorrak dira, oso atseginak, instalazioak oso ondo daude, proposatzen nuen edozer gauza, dena delakoa, onartzen zidaten
Adibidez, guk obra bat egin genuen gure bulegoen barruan, horma bat bota genuen dena pixka bat handiagoa egiteko, eta bere aldetik, erraztasun guztiak izan ziren. Eta nire ustez, norbait BICera etortzea planteatzen ari bada, nire aldez, seguru gomendatuko nioke.
La entrada Elkarrizketa Jorge Garcíari, Runnea-ko CEOari, 10. urteurrena ospatuz eta Awin Power 100-en aitortua izan da aparece primero en BIC Bizkaia Ezkerraldea.
* Enlace al texto en la web de origen