publicidad

El intérprete de danza urbana Oulouy y el músico navarro Petti abren el año en el Teatro Barakaldo

Comunicado del Teatro Barakaldo
. Este viernes llega al Teatro Barakaldo 'The very last northern white rhino', un solo de danza contemporánea que parte de las danzas urbanas deconstruyéndolas.

La obra se inspira en una historia de extinción. Cuando Sam Anderson, periodista del 'New York Times', supo de la muerte del último macho de rinoceronte blanco del Norte, voló a Kenia para observar y narrar la vida diaria de las dos últimas representantes de esta especie, madre e hija, cuando ellas mueran su estirpe habrá desaparecido.

La imagen indiferente de estos individuos frente al destino de su especie transmitió al coreógrafo Gaston Core una sensación de paz, en un momento de incertidumbre global.

Partiendo de esta reflexión sobre lo inmanente y sobre la posibilidad de encontrar paz frente al caos del mundo, Core emprende una investigación formal sobre distintos estilos de danza urbana (Krumping, Finger Tutting, Waving, Afro…) de la mano del conocido intérprete de danza urbana, el bailarín de Costa de Marfil, Nico Yao Dapré, alias Oulouy.

La pieza busca ofrecer la imagen del hombre que baila porque ha descubierto que, como lo expresa Paul Valéry, tenemos «demasiada energía para nuestros menesteres». Es decir, presentar la danza como exceso, como celebración derivada de la vida. Bailar hasta el agotamiento, bailar hasta el final porque tal vez ya no haya nada más que se pueda hacer.

Y el sábado, el Teatro Barakaldo recibe al músico, cantante y guitarrista, Petti, en el primer gran concierto del año, presentando su último trabajo 'Manipulazio Estrategiak'.

Junto a Petti, compartirán escenario Etxeko Uzta (Joseba Irazoki, Igor e Iñigo Telletxea), el cuarteto de cuerda Et Incarnatus y Juantxo Zeberio.

 Blues, rock y folk de la mano de una de las mejores bandas del panorama musical.
 
El pensador Noam Chomsky identificó las estrategias que utilizan los medios de comunicación para manipular a la sociedad. Harkaitz Cano ha destilado diez estrategias, convirtiéndolas en poema. Y Petti las ha transformado no en canción, sino en flecha, a través de su voz y su instinto musical.
 
Nacido en Navarra, el músico comenzó desde muy joven su andadura y en 1999 publicó su primer disco. Desde entonces ha publicado otros doce y ha participado en numerosos recopilatorios.
 
La música de Petti tiene identidad propia. Esa voz rasgada y profunda que sale de sus entrañas, las canciones que respiran el alma del blues, la habilidad para tocar la guitarra y su fuerza salvaje sobre el escenario, son sus principales características.
  
----------------------------------

Ostiral honetan The very last northern white rhino iritsiko da Barakaldo Antzokira, dantza garaikideko ikuskizun bat, hiriko dantzen deseraikuntzatik abiatzen dena.

Pieza hau itzaltze-istorio batean oinarritzen da. Sam Andersonek, New York Times-eko kazetariak, Ipar errinozeronte zuriko azken arraren heriotzaren berri izan zuenean, Kenyara joan zen, espezie horretako azken bi ordezkarien, ama-alaben, eguneroko bizitza ikustera eta kontatzera, haiek hiltzen direnean haien espeziea desagertu egingo da.

Gizabanako horiek beren espeziearen patuaren aurrean zuten irudi axolagabeak bake sentsazioa helarazi zion Gaston Core koreografoari, ziurgabetasun globaleko une batean.

Munduko kaosaren aurrean bakea aurkitzeko aukerari buruzko hausnarketa horretatik abiatuta, Corek hiriko dantza-estilo desberdinei buruzko ikerketa formalari ekin zion (Krumping, Finger Tutting, Waving, Afro), Boli Kostako Nico Yao Dapré -Oulouy ezizenez ezaguna- hiri-dantzako interprete ezagunaren eskutik.

Piezak dantzan ari den gizonaren irudia eskaini nahi du, Paul Valéryk adierazten duen bezala, «gure zereginetarako energia gehiegi» dugula jakin duelako. Hau da, dantza gehiegikeria gisa aurkeztea, bizitzatik eratorritako ospakizun gisa. Akiduraraino dantzatu, azkeneraino dantzatu, agian ez baitago beste ezer egiterik.

Eta larunbatean, Barakaldo Antzokiak Petti musikari, abeslari eta gitarrista hartuko du urteko lehen kontzertu handian, Manipulazio Estrategiak bere azken lana aurkeztuz.

Pettirekin batera, Etxeko Uzta (Joseba Irazoki, Igor eta Iñigo Telletxea), Et Incarnatus hari laukotea eta Juantxo Zeberio arituko dira oholtza gainean.

Bluesa, rocka eta folka, egungo musika-panoramako talderik onenetakoaren eskutik.

Noam Chomsky pentsalariak hedabideek gizartea manipulatzeko erabiltzen dituzten estrategiak identifikatu zituen. Harkaitz Canok hamar estrategia destilatu ditu, poema bihurtuz. Eta Pettik ez ditu kantu bihurtu, gezi baizik, bere ahots eta sen musikalaren bidez.

Nafarroan jaioa, musikariak oso gaztetatik ekin zion bere ibilbideari eta 1999an kaleratu zuen bere lehen diskoa. Harrezkero beste hamabi argitaratu ditu eta hainbat bildumatan parte hartu du.

Pettiren musikak nortasun propioa du. Bere erraietatik ateratzen den ahots urratu eta sakon hori, bluesaren arima arnasten duten abestiak, gitarra jotzeko trebetasuna eta eszenatokiaren gainean duen indar basatia dira bere ezaugarri nagusiak.