Gobierno Vasco dice que "el cese de actividad del colegio La Milagrosa sigue su curso"

Parlamentarios y concejales de EH Bildu, Irabazi y Elkarrekin Podemos, ante el colegio La Milagrosa
Parlamentarios y concejales de EH Bildu, Irabazi y Elkarrekin Podemos, ante el colegio La Milagrosa
El cierre, salvo sorpresa, se producirá a final de este curso, en agosto La comunidad educativa ha acusado al Ejecutivo y a PNV, PSE y PP de obstaculizar la solución y de buscar la desaparición del proyecto educativo 
El Gobierno Vasco ha anunciado que sigue sin haber ninguna entidad o colectivo que quiera asumir la titularidad del colegio concertado La Milagrosa, de Barakaldo, por lo que "sigue su curso" la solicitud para el cierre que ha planteado la su hasta ahora su propietaria, la congregación católica Hijas de la Caridad. "A día de hoy no hay ninguna petición formal de ningún colectivo ni institución para con formación de ninguna alternativa de cara a la asunción del proyecto educativo del centro", ha señalado en comparencia en el Parlamento Vasco la consejera de Educación, Cristina Uriarte (PNV). "No se ha acreditado que el centro vaya a continuar con la titularidad alguna", ha advertido la responsable del Ejecutivo, a preguntas de EH Bildu, formación que responsabiliza al PNV, PSE y PP del cierre del centro escolar, que actualmente cuenta con 350 estudiantes y 39 trabajadores.

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Borrador de la transcripción de la intervención en el Parlamento Vasco
Gai-zerrendako hamabigarren puntua: "Galdera, Rebeka Ubera Aranzeta EH Bildu taldeko legebiltzarkideak Hezkuntzako sailburuari egina, Milagrosaren itxierak Barakaldoko hezkuntza eskaintzan duen eraginari buruz".

Ubera andrea, zurea da hitza.

UBERA ARANZETA andreak: Eskerrik asko, mahaiburu andrea. Egun on danori.

Askotan galde egin diogu gure buruari non ote dagoen Hezkuntza sailburua. Non dago Uriarte andrea? Hezkuntza Batzordean ez, izugarrizko oztopoekin aurkitzen garelako gure agerraldi eskariei erantzutera etor dadin sailburu andrea. Hezkuntza Mahai Sektorialean ez langileekin adosten, ikusten dugulako ez dagoela negoziaziorik. Barakaldon ez, agerian geratu delako La Milagrosako Ikastetxearen itxieraren aurrean aurpegia eman beharrean, konponbideak bilatu beharrean, nahiago izan dozuela eskuak garbitu, erantzukizuna besteei pasa eta La Milagrosaren ikastetxea itxierara kondenatu.

Egia esan Hezkuntza sailburuaren arrastoa jarraitzea ez da erreza, ez da erreza izaten ari sailburua aurkitzea, behintzat gaur hemen zaitugu eta eskertzen dugu zure presentzia. Eskertuko genizuke ere planteatu dugun ondorengo galdera erantzungo bazenu, Hezkuntza Sailak uste al du La Milagrosaren itxierak Barakaldoko hezkuntza eskaintza hobetzen duela? Eskerrik asko.

LEHENDAKARIAK: Eskerrik asko, Ubera andrea.

Erantzuteko, Uriarte andrea, zurea da hitza.

HEZKUNTZAKO SAILBURUAK (Uriarte Toledo): Legebiltzar presidente andrea.

Ubera andrea, dakizunez 2017ko honetako urtarrilaren 16an Karitateko Ahizpek, ikastetxearen titularrek, hau da ikastetxe itundua titulartasun pribatua Bilkuraren hitzez hitzeko transkripzioaren behin-behineko argitalpena. Bere garaian behin-betiko argitalpena jarriko da.

eta kudeaketa pribatua duen ikastetxeko titularrek jarduera uzteko eskaera egin zuen formalki Bizkaiko Lurralde Ordezkaritzan. Ordutik, luze eta zabal eztabaidatu dugu Legebiltzar honetan eta gai honen inguruan eman ditugun pausu guztien inguruko berri zehatza ere ekarri dugu.

Joan den otsailaren 3an, Osoko Bilkura honetan azaldu nuen bezala, Hezkuntza Sailak gai honen berri izan zuen lehen unetik lanean aritu gara eta lanean jarraitzen dugu, hezkuntza konponbiderik egokiena aurkitzen laguntzeko.

Hemos mantenido y estamos manteniendo contactos y reuniones con todos los agentes implicados. Adicionalmente, tal y como trasladé en mi comparecencia del pasado 13 de marzo ante la Comisión de Educación, es nuestra obligación y principal preocupación como Departamento de Educación proteger en todo momento el derecho a la enseñanza a nuestros niños y niñas, garantizando una matriculación en tiempo y modo que permita programar los ajustes necesarios para conseguir una respuesta educativa adecuada.

A la cual nos hemos comprometido y seguimos comprometiéndonos como apuesta de Gobierno.

En este sentido, ya trasladamos en dicha comparecencia, que una vez cerrado el plazo se solicitud de admisión para el curso 2017/18, en el municipio de Barakaldo quedan plazas de sobra para matricular a todos los alumnos que todavía no habían ejecutado ninguna elección. IES Minas para DBH incluso en el propio Rontegi pero también en Juan Ramón Giménez modelo B si quieren.

Horiekin batera duela hilabete bat baino gutxiago, maiatzaren 3an izan zen Hezkuntza Batzordeak, La Milagrosa ikastetxearen inguruko legez besteko proposamena eztabaidatu eta onartu zuen.

Beraz, gai honen inguruko berri emateak, eztabaidak, azterketak eta akordioak ugariak izan dira. Eta Legebiltzarrak berak Milagrosaren inguruan erabaki bat hartu du jada.

LEHENDAKARIAK: Eskerrik asko, Uriarte andrea.

Ubera andrea, zurea da hitza.

UBERA ARANZETA andreak: Ez didazu erantzun Uriarte andrea.

Galdetu dizut ea Milagrosaren itxierak, Barakaldoko hezkuntza eskaintza hobetzen duen edo ez. Zeren ez badu hobetzen, ba garbi dago hor inplikatu behar zarela eta ez zarete inplikatu, ez zarete inplikatu, ez da egon ez eztabaidarik, ez dituzu hezkuntza komunitateko eragileak hartu, ez da egon ez negoziaziorik ez elkarrizketarik, ezta adostasunik.

Eta egin duzun gauza bakarra da, bizkarra eman, eskua garbitu eta erantzukizuna besteei pasa. Eta egin duzuena da, PSEren eta Alderdi Popularraren laguntza estima ezinarekin ikastetxe bat itxi. Ikastetxe bat itxi. Eta Barakaldoko hezkuntza eskaintzaren egoera nahiko konplikatua baldin bazen, orain are konplikatuagoan jartzen duzu.

Hori da Hezkuntza Sailak bultzatu behar duen kalitatezko hezkuntza? Hori da kalitatezko hezkuntza garatzeko baldintzak bideratzea, Uriarte andrea? Hau, momentu aproposa zen Barakaldoko hezkuntza komunitatean eskua hartzeko, dauden beharrei erantzun bat emateko.

Ditugun arazoak probestu behar dira konponbideak emateko eta dagoen egoera konplexuari buelta emateko. Baina ez, beti kontrako bidea hartzen duzue.

Toki guztietan ez dira baliabide berberak behar, kalitatezko hezkuntza proiektu bat garatzeko. Las desigualdades requieren una respuesta desigual, para garantizar la igualdad de oportunidades de todas las personas.

Ea ikasten duzuen, ea ikasten duzuen, eta iruditzen zait hor ez duzuela txukun jokatu. Hau ez da Hezkuntza sailburu baten jarrera, eta berriro ere agerian geratu da legegintzaldi osoan zehar eta aurreko legegintzaldian egiten ari zaretena. Familiei, ikasleei, hezkuntza komunitateei, irakasleei, bizkarra eman eta bide bazterrean utzi. Eta eskatu nahi dizuguna da, mesedez, jarrera aldatzeko, beste ekarpen bat egingo dugu, beste proposamen bat mahai gainean jarriko dugu, eta benetan, aztertu.

Eztabaidatuko dugu nahi baduzue. Zeren hemen bakarrak izan gara ekarpenak mahai gainean jarri dugunak, eztabaidatzeko prest egon garenak, elkarrizketarako prest egon garenak, negoziatzeko eta bidea emateko konponbideari.

LEHENDAKARIAK: Eskerrik asko, Ubera andrea.

Erantzuteko, Uriarte andrea, zurea da hitza.

HEZKUNTZAKO SAILBURUAK (Uriarte Toledo): Eragile guztiekin egon gara, bai.

Mi respuesta a su pregunta, señora Ubera, tal y como le he indicado en mi anterior intervención, hace escasamente un mes, ha sido aprobada la proposición no de ley 55/2017 en relación al centro educativo La Milagrosa con arreglo al siguiente texto:

"Eusko Legebiltzarrak, Eusko Jaurlaritzari eskatzen dio bere esku dauden beharrezko kudeaketak egin ditzala, Barakaldoko La Milagrosa ikastetxearen jarraipena bermatzeko, baldin eta matrikulazioa mantentzen bada, eta hezkuntza proiektuaren jarraipena ahalbideratzeko ikastetxeko egungo langileok edota guraso elkarteak kooperatiba bat eratu eta ikastetxearen titularitatea bere gain hartzen badute. Baldintza horiek egiaztatu ezkero, Eusko Jaurlaritzari eskatzen zaio trantsizio garai bat ahalbideratu dezala horretarako, eta saila dadila Minas eraikinaren zati bat aldi baterako baldintza horiek egiaztatuz gero, Eusko Jaurlaritzari eskatzen zaio trantsizio garai bat ahalbidetu dezala horretarako eta saia dadila mina eraikinaren zati bat aldi baterako erabiltzeko aukera aurkitzen, betiere dagoeneko aurreikusitako erabilerekin bateragarria den heinean.

A día de hoy no hay ninguna petición formal de ningún colectivo ni institución para con formación de ninguna alternativa de cara a la asunción del proyecto educativo del centro. Esto es, no se ha acreditado que el centro vaya a continuar con la titularidad alguna, por lo que el cese de actividad solicitado sigue su curso.

Legez besteko proposamenak aipatzen duen iragankortasuna betetze aldera, hezkuntza erantzunik egokiena ematea guri dagokionez, beharrezkoak diren ez-ohiko neurriak hartu ditugu eta hartzen ari gara. Honela, matrikulazio prozesuan atzera egiteko aukera utzi da, baldin eta elkarteren batek proiektuaren ardura hartuko balu.

Gainera, plazen planifikazioa ez-ohiko egin da, ez-ohiko neurriak zehatzak barne, hala nola, epe barruan eskaera egin duten familiei eta hezkuntza premia bereziei gordetzen zaien ratio gaineko % 10eko matrikulazioa. Zenbait ikastetxek eskatu digute dagoeneko neurri hau matrikulazio erraztu eta familien berariazko eskariari erantzuna emateko.

Jaurlaritzak Legebiltzarrak adostutako bete egin du eta proiektu horri aurre egiteko beste eskaerarik egon ezean, ikasle guztiei eskolaratze hoberena ematea babestu du.

Señora Ubera, usted quiere un titular que culpabilice al Gobierno cuando este departamento se ha ocupado de dar soluciones y de dar cumplimiento a lo acordado en este mismo Parlamento.